mEATing - warsztaty kulinarne
mEATing FacebookmEATing Facebook
mEATing InstagrammEATing Instagram
© 2018 m-EAT-ing.pl wykonanie eball
warsztaty kulinarne kuchnia fitness witamina D odchudzanie przepisy szkolenia Lublin

Łap słońce póki możesz

2014-09-05
Latem uciekamy w cień, a w takie wczesnojesienne dni wystawiamy każdy skrawek ciała na słońce. I to chyba ostatnie ciepłe dni we wrześniu. A warto wiedzieć, że odpowiedni czas przebywania na słońcu nie musi być tylko kojarzony z ładną opalenizną.
 
Albowiem gdy promienie słoneczne docierają do naszego organizmu, wytwarza on witaminę D. Witamina ta ma duży wpływ na budowę naszych kości, odpowiada za utrzymanie siły oraz masę mięśni. Wspomaga także układ odpornościowy. Odpowiedni poziom witaminy D pomaga w początkowym etapie kuracji odchudzającej zrzucić więcej kilogramów w porównaniu do osób, którzy mieli mniej tej witaminy. Dobrym źródłem witaminy D są ryby takie jak tuńczyk, makrela, łosoś, śledź czy węgorz oraz oleje rybne - np. tran. Witaminę D zawierają także żółtka jaj, produktu nabiałowe, a nawet wszelkiego rodzaju produkty, które są sztucznie wzbogacane w witaminę D jak np. płatki śniadaniowe. Pamiętaj o tym, bo aż 80% Polaków ma za mało witaminy D.